Úton lenni jobb, mint megérkezni

ábólbébe

ábólbébe

Autópálya matrica vásárlás - Így ne csináld!

2014. szeptember 20. - Zuckerbear

Két hete vasárnap útnak indultam szerény kis hazánk népes fővárosába, Budapestre, mert hát szeptember van, és kezdődik az iskola. Mindig autóval szoktam menni, mert össze tudok szedni négy embert, akik ha a vonat/busz-diákjegy árát fizetik (Veszprém-Bp.: 1275 Ft), akkor simán kijön az útiköltség. Plusz gyorsabb, kényelmesebb, és még a társaság is jó. Egyfajta telekocsi program ez a baráti körön belül.

Este 7-kor volt a start, előtte pár perccel vásároltam meg az autópálya matricát SMS-ben, mint azt már annyiszor tettem előtte. Leírtam az üzenetbe a rendszámot, és azt, hogy „HAVI”. Jött is a válasz, amiben le volt írva a rendszámom, és a havi érvényesség. Csak akkor történik meg a tényleges vásárlás, ha erre a válaszüzenetre megerősítést küldök, annyi szöveggel, hogy OK. Feltéve ugye, ha minden stimmel. Szinte már megszokásból pötyögtem be az OK szót a telefonomba, és továbbítottam az üzenetet. Aztán már a küldés gomb lenyomása (illetve érintése :P) közben észrevettem, hogy a rendszám nem stimmel. A betűk helyesek, de a szám 153 helyett 163 lett. Megmagyarázhatatlan okokból küldtem még egy SMS-t, ami annyiból állt, hogy „nem!!”. Nem tudom miért tettem ezt, nem is jött rá semmiféle reakció. Ekkor arra gondoltam, hogy most újra meg kell vennem a matricát? Az már majdnem 10.000 Ft lenne, az meg már nem éri meg sehogy sem. Hát gyorsan kikerestem a netről az Állami Autópálya Kezelő Zrt. - mostani nevén Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. -  számát, és tárcsáztam. Jött a szokásos „nyomja meg az 1-es gombot…stb” duma, de végül aztán sikerült elnavigálni magam egy élő emberhez! Siker! Elmondtam neki a problémámat. Ő megnyugtatott, és elmondta, mi a teendő. Nyugodtan használhatom az autópályát, de mihamarabb – még a matrica lejárta előtt -  be kell menni az egyik ügyfélszolgálati irodába az autó forgalmijával, és a matrica vásárlásáról szóló üzenettel. Ott karakterenként 1470 Ft-ért javítják az igénylést, és így az addig kapott büntetések érvénytelenné válnak.  

Én azt gondoltam, hogy ha hazafelé bemegyek elintézni, talán azon az egy úton Budapestre észre sem veszik, hogy nincs jogosultságom az autópálya használatára. Tévedtem. Kedden már jött a levél, miszerint fizessek be 14.875 Ft-ot 30 napon belül. Ha ezt nem teszem meg, a pótdíj 59.500 Ft-ra nő. Ha ezt sem fizetem be, akkor... abba már bele sem merek gondolni.

Úgy hozta a sors, hogy csak tegnap tudtam hazajönni Pestről. Budaörsön (Garibaldi utca 1.) bementem az irodába, hogy pontot tegyek az ügy végére. Viszonylag gyorsan ment, valóban 1470 Ft-ért javították azt az egy nyamvadt karaktert. Így a kiszabott pótdíjat nem kell befizetnem, és új matricát sem kell vennem. Győzelem!

A tanulság mindebből csupán annyi, hogy kétszer is csekkoljuk az adatokat, mielőtt élesítjük az üzletet. Ne csak matrica vásárláskor! ;)

p.s.: Én is notóriusan használom a matrica kifejezést, holott ebben az esetben semmilyen felragasztható izéről sincs szó. A megszokás, ugye... 

A bejegyzés trackback címe:

https://abolbebe.blog.hu/api/trackback/id/tr956714635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása